Онлайн обучение на деца със специални образователни потребности.

Идеи за работа

Тези дни обществото ни е изправено пред предизвикателството COVID – 19, т.нар. корона вирус. И за да се справим с него всички трябва да си останем у дома. Това от своя страна  не само затруднява, но и пречи на нормалния процес на работа във всяка една сфера. Обучението на децата със специални образователни потребности не прави изключение. Затова Националната асоциация на ресурсните учители ще ви представи различни идеи за онлайн обучение на деца със специални образователни потребности от вкъщи. По този начин се надяваме да помогнем на ресурсните учители и да зарадваме техните ученици и родители.
Уроците и дейностите, които ще ви предложим са създадени точно за деца със специални образователни потребности. Възрастовият диапазон, които обхващат е много голям. Подходящи са за деца от детската градина до ученици в гимназиален етап на обучение. Материалите са изготвени от високо квалифицирани преподаватели от цял свят. Публикувани са от Линда Стар – (educationworld.com/a_curr/curr139.shtml) Very Special Home Pages, edbydesign.com. Там има безплатни дейности и игри свързани с емоциите, формите, цветовете, дома, свободното време, заобикалящото ги общество и др.
Всяко дете е уникално със своите интереси и потребности. Поради тази причина е изключително важно да се има предвид по кое време на деня детето е активно. В случай, че това е сутрин, то занятията би трябвало да се проведат преди обяд и обратно, за да бъде работата ефективна. Имайте предвид, че децата се разсейват много лесно, но това не бива да ви притеснява. Просто, когато видите, че това се случи направете почивка. Доказано е, че това помага.
Придържайте се към интересите на детето. Ако детето проявява интерес към животни, опитайте се да му представите другите теми чрез тях. Например, ако урокът е за стаите у дома, то вие можете да му ги представите като използвате любимото животно за илюстрация. Не забравяйте да покажете на детето, че онова, което го вълнува е важно, защото това ще помогне за повишаването на неговото самочувствие. И още нещо, не спестявайте похвалите към децата. За тях е от огромно значение да виждат вашето одобрение.
Много ученици със специални образователни потребности се нуждаят от адаптивни и асистиращи продукти, които да им помогнат да се справят с предизвикателствата, с които се сблъскват. Даваме си сметка, че за някои ученици прилагането на онлайн обучение ли било трудно, но не и невъзможно. Очакваме най-голямата трудност да се появи от рязката промяна в рутината, която ще настъпи, но тя е валидна за всеки член на нашето общество. Освен това ние вярваме, че децата със специални образователни потребности ще се справят със новосъздалата се ситуация по-бързо от всички останали.
Редно е да изтъкнем, че именно онлайн обучението би позволило на децата със специални образователни потребности да усвояват материала и да напредват със своя собствена скорост, без да бъдат притискани от бързината на останалите ученици. Това от своя страна ще ги накара да се чувстват по-удобно и ще повиши тяхното самочувствие. Друго предимство на онлайн обучението на деца със специални образователни потребности (по-специално на тези с аутизъм, социална тревожност или говорен дефект) е, че те няма да изпитват ужаса да говорят пред очите на други хора, а ще могат да отговарят спокойно пред монитора. По този начин ще бъдат активни в учебния процес и в същото време ще си чувстват защитени.
Придвижването до училището и обратно може да си окаже голям проблем, както за учениците така и за техните родители. Този проблем може да бъде разрешен с онлайн обучението.
Тези ученици със специални образователни потребности, които използват свои специални помощни устройства, не биха се притеснявали от тяхната употреба, когато са у дома. С други думи домашната среда, която предлага онлайн обучението ще позволи на учениците да се обучават по най-удобния за тях начин.
Ето и някои конкретни идеи по предмети, в случай, че нямате достъп до интернет или ще е необходимо време на вашето дете да свикне с онлайн обучението вкъщи.
Математика
  • Огледайте се в стаята, в която сте, какви геометрични форми ви заобикалят?
Колко кръгли, квадратни, триъгълни и т.н. предмети виждате? Напишете тяхната бройка.
  • Вземете линия и измерете колко големи са вашите играчки. Подредете ги по големина. Вие изберете с коя да започнете дали с най-голямата или с най-малката.
  • Изберете любимите си играчки и любимите си предмети вкъщи. С тях направете магазин. Поставете цени на всяка вещ. Поканете купувач (може да бъде член от семейството или играчка) продавайте на воля, но внимавайте с рестото. 😉
Науки
  • Нарисувайте любимата си храна. После нарисувайте още две картини. Една на здравословна храна и една на нездравословна храна. След това трябва да посетите кухнята и да похапнете нещо! 😉
  • Помислете за любимото си животно. Нарисувайте го. На рисунката допълнете къде живее то, с какво се храни и кои са приятелите му. (Може и да си измислите ваше въображаемо животно!)
  • Направете си телефон. За целта са ви нужни: кофичка от кисело мляко (пробита на дъното) и връв. Промушете връвта през дупката на кофичката и телефонът е готов!
  • Обичате ли цветя и растения? Тогава можете да нарисувате стъпка по стъпка как вие се грижите за вашите растения, така ще покажете на другите как и те да го правят правилно.
География
  • Направете плакат, с който да покажеш на хората как да се грижат за околната среда и да я пазят.
  • Нарисувайте карта как се стига от вашия дом до любимото ви място.
  • Нарисувайте картина на времето навън днес. Утре направете същото. И следващият ден отново. Така за няколко дни ще можете да покажете как времето се е променяло.
  • Направете карта на предметите в любимата ви стая. Нарисувайте кое къде стои.
Изкуство
  • Измислете си ваш супер герой. Нарисувайте го! Какви супер сили има той или тя и как помага на хората?
  • Нарисувайте отпечатъците на някои от любимите ви животни. Попитайте тези около вас дали ще могат да отгатнат животните?
  • Нарисувайте картина с молив, без да спирате да използвате молива. Какво нарисувахте?

Помощта на ресурсните учители, логопедите, педагозите, родителите и всички, които се грижат за нашите деца е огромна, но благодарение на технологиите у дома те ще се  чувстват много по-уверени, самостоятелни и с по-голямо самочувствие. Ето защо ние смятаме, че онлайн работата с деца със специални образователни потребности, благодарение на специално разработените за тях уроци/дейности би била от огромна полза за тях.

В допълнение Ви предлагаме и насоките и инструкциите за дистанционна работа, които са изготвени и предоставени от Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващо образование София-град, които могат да се използват от всички педагогически специалисти, независимо дали те работят с деца със специални образователни потребности или не.
Заедно можем и ще се справим!

ПЛАНИРАНЕ НА ДИСТАНЦИОННА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ ОТ РЕСУРСНИ УЧИТЕЛИ ПРИ РАБОТА С ДЕТЕ ИЛИ УЧЕНИК СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ – МОЖЕТЕ ДА ИЗТЕГЛИТЕ ТУК
ПЛАНИРАНЕ НА ДИСТАНЦИОННА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ – МОЖЕТЕ ДА ИЗТЕГЛИТЕ ТУК
ПЛАНИРАНЕ НА ДИСТАНЦИОННА ЛОГОПЕДИЧНА ПОДКРЕПА НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ – МОЖЕТЕ ДА ИЗТЕГЛИТЕ ТУК

В ПОДКРЕПА НА ДИСТАНЦИОННОТО ОБУЧЕНИЕ

Във връзка с разпространяващата се грипна епидемия, очакваните извънредни принудителни ваканции и произтичащата от това необходимост от използване на дистанционни форми на обучение издателство Бит и техника предоставя за децата от всички възрастови групи в детските градини безплатен достъп до пълните електронни варианти на познавателните книжки с всички мултимедийни приложения.

Електронните издания в online версия са достъпни на всички устройства без регистрация и кодове за достъп.
За използване на електронните издания за определена възрастова група, моля, натиснете ТУК!
или проследете съответната връзка в сайта на издателството www.bititechnika.com

От екипа на издателство Бит и техника

Предстоящи родителски срещи

За основната сграда – ул. Света гора 32:
24.09.(вторник) – 17ч. – за 1-ва и 2-ра група
24.09.(вторник) – 17,30ч. – за 3-та и 4-та група

За втората сграда – бул. Свети Наум 22:
25.09.(сряда) – 17ч. – за 3-те масови групи ( 1-ва и двете ПГ-6г.)26.09.(четвъртък) – 17ч. – за трите специални групи.

Обявление за процедура

ДЕТСКА ГРАДИНА №141 „Славейкова поляна”

ГР. СОФИЯ, РАЙОН ЛОЗЕНЕЦ, УЛ. СВЕТА ГОРА № 32

тел. 0878702124-директор, 0884801534  e-mail:  dg141@ abv.bg

На основание чл. 13б от НАРЕДБА за условията и реда за прилагане на схеми за предоставяне на плодове и зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните заведения – Схема “Училищен плод” и Схема “Училищно мляко”,

публикува настоящото

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПРОЦЕДУРА

ЗА НАБИРАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ  ЗА ДОСТАВКА НА ПРОДУКТИ ПО СХЕМА  „УЧИЛИЩЕН ПЛОД“ и СХЕМА „УЧИЛИЩНО МЛЯКО“ ЗА  2019-2020,УЧЕБНА ГОДИНА.

Допустими кандидати, съгласно чл. 13 от Наредба за условията и реда за прилагане на схеми за предоставяне на плодове и зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните заведения – Схема „Училищен плод“ и Схема „Училищно мляко“;  Постановление №32 от 22.02.2019 г., обн. в ДВ брой № 18 от 01.03.2019 г. и Постановление № 38 от 01.03.2019 г.обнародвано в ДВ брой № 19 от 05.03.2019 г., за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за условията и редът за прилагане на схемата за предоставяне на плодове и зеленчуци в учебните заведения, наричана по-нататък Схема „Училищен плод“, и на схемата за предоставяне на мляко и млечни продукти в учебните заведения – Схема „Училищно мляко“ приета с Постановление № 251 на МС от 2016 г. (обн. ДВ, бр.77 от 2016 г.; изм. и доп., бр. 89 от 2016 г.,бр. 36 и бр.55 от 2017г. и бр. 43, бр.53 и бр.97 от 2018 г.) –

– еднолични търговци, търговски дружества и кооперации, които са поели задължение към едно или повече учебни заведения за доставка на плодове и зеленчуци и/или на мляко и млечни продукти;

– производители на плодове и зеленчуци, включително организации и групи на производители на плодове и зеленчуци, признати със заповед на министъра на земеделието, храните и горите съгласно Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз и нормативните актове по неговото прилагане, и производители на мляко и млечни продукти, включени в приложение № 3, които имат одобрени обекти по чл. 9, ал. 4 и чл. 10, ал. 3 от Наредбата;

1. Административни данни на детското заведение: – Име на детското заведение, код по админ: Детска градина № 141 „Славейкова поляна“, 2211991 – Трите имена на директора – Бойка Стефанова Джунакова – Адрес, телефон за връзка, e-mail: София 1164, ул. „Света гора” №32, телефон 0884801534, dg141@abv.bg

УСЛОВИЯ

  1. Срокът за набиране на предложенията, е от 9.00ч. от 12.06.2019 г. до 12.00 ч. на 18.2019г
  2. Място на подаване – сградата на учебното заведение на посочения по-горе в обявлението адрес.
  3. Децата през 2019-2020 учебна година е 222 бр.;

3. Учебните години, за които ще се извършват доставките са 2019-2020, /1 учебна година/;

4. Максимален брой доставки за всяка учебна година:   по схема „Училищен плод“ – 46 бр. доставки;  по схема „Училищно мляко“ – 50 бр. доставки;

Забележка: Съгл. Чл. 4, ал. 4, т. 9, ДФ „Земеделие“ определя броя на доставките по схемите за всяка учебна година;

ИЗИСКУЕМИ ДОКУМЕНТИ

Участниците в процедурата ЗА НАБИРАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ  ЗА ДОСТАВКА НА ПРОДУКТИТЕ  ПО СХЕМА  „УЧИЛИЩЕН ПЛОД“ и СХЕМА „УЧИЛИЩНО МЛЯКО“, представят поотделно за всяка от схемите:

  1. По схема „Училищно мляко“:

– ПРЕДЛОЖЕНИЕ с основни данни за участника, кратка презентация за дейността и посочване на схема за която кандидатстват, лице, адрес, електронен адрес и телефон за кореспонденция и контакт, както и опис на приложените документи /представяните ксерокопия на документите се заверяват с „Вярно с оригинала“, подпис и печат/;

– Регистрационен/регистрационни номер/номера на обект/обекти за производство и/или търговия с храни по чл. 12 от Закона за храните;

– Регистрационен/регистрационни номер/номера на транспортното/ транспортните средство/средства по чл. 10, ал. 4 от Наредбата;

– Договор, предварителен договор или писмо за намерение за доставка на мляко и млечни продукти от производител, който произвежда продукти, отговарящи на изискванията на чл. 10 за заявителите по чл. 13, ал. 1, т. 2 от Наредбата;

– Копие на сертификати за производство по БДС стандарт на млечните продукти, които ще бъдат доставяни по Схема „Училищно мляко“;

– Писмо за намерение за доставка на мляко и млечни продукти собствено производство, отговарящи на изискванията на чл. 10 – ако кандидатите са  заявителите по чл. 13, ал. 1, т. 3 от Наредбата;

– Мостри на опаковките на млякото и млечните продукти, които ще бъдат доставяни и които отговарят на изискванията на чл. 10, ал. 1, 3 и 5 от Наредбата

  1. По схема „Училищен плод“:

– ПРЕДЛОЖЕНИЕ с основни данни за участника, кратка презентация за дейността и посочване на схема за която кандидатстват, лице, адрес, електронен адрес и телефон за кореспонденция и контакт, както и опис на приложените документи /представяните ксерокопия на документите се заверяват с „Вярно с оригинала“, подпис и печат/;

– Регистрационен/регистрационни номер/номера на обект/обекти за производство и/или търговия с храни по чл. 12 от Закона за храните;

– Договор, предварителен договор или писмо за намерение за изпълнение на изискването на чл. 9, ал. 1 от Наредбата за доставка на плодове и зеленчуци, произведени от земеделски стопани, регистрирани по Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани, в който се посочва регистрационният номер на земеделския стопанин;

ДРУГИ УСЛОВИЯ И ИНФОРМАЦИЯ

1.Заявителите подават лично или чрез упълномощен представител предложения в учебните заведения в посочения по-горе срок и получават входящ номер. Предложения, получени след срока, не се разглеждат;

2. След изтичането на посочения по-горе срок за набиране на предложения, директора на учебното заведение назначава комисия, която да разгледа постъпилите заявления за всяка от схемите.

3. Комисията изготвя и отправя писмено мотивирано предложение до Директора на учебното заведение за избор на заявители по всяка от схемите „Училищно мляко“ и „Училищен плод“, при спазване на изискванията на Наредбата.

4. Директорът на учебното заведение определя със заповед заявител по съответната схема въз основа на писменото предложение на комисията.

5. Заповедта за избор на заявител се предава на избрания заявител по схемата, както и копие от представените от него документи към представеното предложение.

Телефон за допълнителна информация и контакт ………………………

Дата на публикуване на настоящото обявление на интернет страницата на учебното заведение, от която започва срокът за подаване на предложения – 12.06.2019г.

Директор: ………………………………….

/Бойка Стефанова/

Съобщение!

ЕЛЕКТРОННОТО КЛАСИРАНЕ НЕ СЕ ПРИЛАГА ЗА ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ГРУПИ.

В ДГ141 -ЛОГОПЕДИЧЕН КОРПУС ЩЕ ИМА ПРИЕМ ЗА УЧЕБНАТА 2018/2019Г. ЕДНА СПЕЦИАЛНА ЛОГОПЕДИЧНА ГРУПА, В КОЯТО ЩЕ СЕ ПРИЕМАТ 12 ДЕЦА НАБОР 2015Г.

ПРИЕМАНЕТО НА ДОКУМЕНТИ ЩЕ СЕ ИЗВЪРШВА НА МЯСТО В ОСНОВНАТА СГРАДА НА ДГ141 СЪС СЕДАЛИЩЕ УЛ. „СВЕТА ГОРА“ 32 В КАБИНЕТА НА ДИРЕКТОРА.

КЛАСИРАНЕТО НА ДЕЦА ЗА ЛОГОПЕДИЧНАТА ГРУПА ЩЕ СЕ ИЗВЪРШВА ОТ ЕКСПЕРТНА КОМИСИЯ НАЗНАЧЕНА СЪС ЗАПОВЕД ОТ ДИРЕКТОРА НА ДГ141С УЧАСТИЕ НА ПСИХОЛОГ, РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ, ЛОГОПЕД И МЕДИЦИНСКИ СПЕЦИАЛИСТ.

ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЗАПИСАНИТЕ ДЕЦА СЕ ОТРАЗЯВА В ИСОДЗ И ПГУ

ТЕЛ. ЗА ВРЪЗКА: 0884801534

Детски календари

На 06.12.15 ще имаме посещение от фотограф, който ще направи на всички желаещи деца снимки, които ще бъдат приложени към новогодишните календари. Всеки, който желае, може да запише детето си.

Събиране на месечна такса

От 01-05.12.15 събираме месечните такси за децата, които посещават детската градина.

Отворени врати

Здравейте, на 21.12.15 ще имаме отворени врати за всички родители, които желаят да надникнат как и какво правят техните деца по време на занятията провеждани в детската градина.